Please ask for permission (mail: info@avopp.lu) before using the contents of these publications in any form or by any means.
YearTitlePublisher
Year2022TitleCompetence Development in Higher Education: Developmental Pedagogical Considerations by Heinrich Roth and Empirical FindingsPublisherCreative Education Vol.13 No.6, June 27, 2022
Year2022TitleConflict Management Strategies of Career CounsellorsPublisherPsychology Vol.13 No.1, January 20, 2022
Year2022TitleLuxembourg: “Somewhere Over the Rainbow” or “Is There Really a Land Where the Dreams of Social Justice and Equity Do Come True?”Publisherin: Vocational Guidance in Europe: Challenges, Needs, Solutions, and Development Perspectives. Clinton Enoch, Christoph Krause, Rebeca Garcia-Murias, Jane Porath (eds.), (167-180). Cham (CH): Springer
Year2021TitleApprenticeships as a Unique Shaping Field for the Development of an Individual Future-Oriented “Vocationality”PublisherSustainability, 13(4), 2279 (1-14)
Year2021TitleAttitudes of students of a counselling degree programme towards aspects of social equality and justicePublisherin: Vom Individuum her denken, Berufs- und Bildungsberatung in Wissenschaft und Praxis. Michael Scharpf, Andreas Frey (Hg.), (253.262). Bielefeld: WBV
Year2021TitleKompetenzentwicklung in Ausbildung und Studium: Entwicklungspädagogische Überlegungen und empirische Befunde. PublisherMannheim und Schwerin: HdBA. (Manuskript in der Endfassung)
Year2020TitleGelingenskompetenzen in der dualen BerufsausbildungPublisherin: Zukünftige Arbeistwelten. Thomas Freyling, Ralph Conrads, Anne Müller-Osten, Jane Porathe (Hrsg.), (179-203). Wiesbaden: Springer
Year2019TitleBerufsberatung für Eltern? Die Rolle der Eltern bei der Wahl der Berufslaufbahn.PublisherForum, 2, 23-29
Year2019TitleUnterstützung der Berufswahl durch Beratung. Bedeutung von professionellen und familiären Akteuren.PublisherIn J. Seifried, K., Beck, B.-J., Ertelt & A. Frey (Hrsg.), Beruf, Beruflichkeit, Employability (S. 334-349). Bielefeld: WBV.
Year2019TitleÜberfachliche Kompetenzen in der Berufsausbildung: Welche Kompetenzen können als Bewältigungsressource in der dualen Ausbildung bei Jugendlichen herangezogen werden? PublisherMannheim und Schwerin: HdBA.
Year2018TitleDiagnosis of Social, Methodological, and Personal Competencies in Vocational Training and Job Analysis: A German Perspective Publisherin: European Questionnaire for Job Analysis (EQJA). Adam Biela (ed.), (101-127). Berlin: Peter Lang
Year2018TitleThe Role of Parents in Young Peoples Career Choices in GermanyPublisher‘Psychology’, 9, 2194-2206
Year2017TitleDiagnosis of Transferable Competences of Young People in the Dual Vocational Education – A German PerspectivePublisher‘Psychology’, 8; 1546-1569
Year2017TitleWhy Do Students Who Are Eligible to Enter University Fall into Academic Probation and What Possibilities Are There for Effective Interventions?Publisher‘Psychology’, 8; 1342-1354
Year2014TitleGuidance in an Age of Less, in ‘Career Counselling: Changes and Challenges in the Labour Market’PublisherJan Dlugosz University, Czestochowa, Poland
Year2014TitleMotivationspsychologische Aspekte des Abbruchphänomens, in ‘Beratung als innovative Prävention von Ausbildungsabbrüchen’PublisherVerlag Empirische Pädagogik, Landau, Deutschland
Year2014TitleTransferable Competences of Young People with a High Dropout Risk in Vocational Training in GermanyPublisherIAEVG Journal
Year2013TitleProposing an Emancipatory Model for Vocational Guidance, pp 1-18 in ‘Career Designing: Research and Counselling’, n° 2PublisherVytautas Magnus University, Kaunas, Lithuania
Year2012TitleSchulabbruch: Bestandsaufnahme in Luxemburg, pp 81-89 in ‘Diagnostik und Prävention von Ausbildungsabbrüchen in der Berufsausbildung’PublisherVerlag Empirische Pädagogik, Landau, Deutschland
Year2012TitleStructuring and Detecting Competence, 13 p. in ‘Festschrift’ für Professor Dr. Klaus BreuerPublisherJohannes Gutenberg-Universität Mainz, Deutschland
Year2012TitleStrukturierung und Methoden zur Erfassung von Kompetenz, 17 p. in ‘Festschrift’ für Professor Dr. Klaus BreuerPublisherJohannes Gutenberg-Universität Mainz, Deutschland
Year2011TitleHeuristic Theory of Decision-making: Evidence and Implications for Career Guidance, pp. 191-206 in ‘Professionalisation of Career Guidance in Europe’Publisherdgvt-Verlag, Tübingen, Deutschland
Year2011TitleLife-designing: Ein Paradigma für die berufliche Laufbahngestaltung im 21. JahrhundertPublisher‘dvb-Forum’, Deutscher Verband für Bildungs- und Berufsberatung e.V., Schwerte, Deutschland